NetcamViewer Mobile

Installatie

Wanneer u NetcamViewer Mobile wilt aanschaffen, kunt gebruik maken van de "In App Purchase", ofwel aankopen vanuit een iPhone App. Hiermee schaft u een ongelimiteerde versie van NetcamViewer Mobile aan. Dit doet u als volgt:

  1. Open NetcamViewer Mobile
  2. Wanneer u reeds twee camera's heeft toegevoegd, kunt u een derde camera toevoegen door op het +-symbool te tikken. Kies voor "Camera".
  3. Er zal nu gevraagd worden om een licentie aan te schaffen. Dit kunt u doen door op "Koop" te tikken. Vervolgens voert u uw gebruikersgegevens in voor de transactie. Er zal eenmalig € 4,99 op uw account worden afgeschreven.
  4. Wanneer dit is voltooid, heeft u een ongelimiteerde versie van NetcamViewer Mobile, gekoppeld aan uw iTunes account.

netcamviewer buy

on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?

NetcamViewer Mobile kunt u vinden in de iPhone en iPad AppStore. U kunt NetcamViewer Mobile als volgt installeren:

  1. Open de Apple AppStore
  2. Kies voor "Zoek"
  3. Zoek op "NetcamViewer"
  4. U zult als resultaat onder andere vinden: NetcamViewer Mobile, klik deze aan.
  5. U ziet nu de omschrijving van NetcamViewer Mobile. Wanneer u op "gratis" klikt, zal de knop wijzigen in "installeer". Om NetcamViewer Mobile te installeren klikt u nogmaals op "installeer".
  6. Er zal nu om uw gebruikersgegevens gevraagd worden, wanneer u deze heeft ingevoerd zult u zien dat NetcamViewer Mobile is geïnstalleerd.

netcamviewer install

on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?

Indien u reeds de volledige versie voor een onbeperkt aantal camera's heeft gekocht, dan wordt dit bewaard bij de AppStore.

Na verwijderen en opnieuw installeren van de software NetcamViewer Mobile of na een reset van de iPhone, zal deze instelling op uw apparaat niet bewaard zijn gebleven.

In dat geval kunt u na het toevoegen van twee camera's de derde toevoegen en opnieuw ervoor kiezen om de volledige versie aan te kopen. De AppStore zal nu een melding maken dat u deze aankoop reeds gedaan heeft en de volledige versie wordt gratis vrijgeschakeld.

on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?

Configuratie

  1. U tikt in de cameralijst op het '+'-teken.
  2. Vul de zelf te kiezen naam in voor de camera.
  3. Vul het ip-adres of de hostname van de camera in, zonder http://. Dit staat al ingevuld.
  4. Indien u normaal een poortnummer moet invullen, kunt u poort 80 veranderen in een ander poortnummer. Anders laat u dit gewoon staan.
  5. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in van de camera. Beide zijn hoofdlettergevoelig.
  6. Kies het cameramerk.
  7. Afhankelijk van het type camera kunt u soms nog extra opties bij camera instellingen kiezen.
  8. Kies nu rechtsboven voor 'Gereed' en de cameralijst zal weer verschijnen.
  9. Tik op de naam van de camera om het live-beeld te bekijken.
on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?

U kunt een camera uit NetcamViewer Mobile verwijderen zoals u normaal ook e-mail of andere informatie verwijdert op uw iPhone. Dit gaat door middel van "Swipe". Om een camera te verwijderen, moet u het volgende doen:

  1. Maak een beweging van rechts naar links met uw vinger over de te verwijderen camera. U zult nu zien dat aan de rechterkant een knop "Verwijderen"verschijnt.
  2. Om de camera te verwijderen tikt u vervolgens op de "Verwijderen"-knop.

netcamviewer delete

on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?

Troubleshooting

Wanneer een camera niet werkt in NetcamViewer Mobile, zijn er een aantal mogelijke oorzaken. Een aantal zaken wat u kunt controleren zijn:

Wordt uw camera ondersteund?
Wanneer u een camera toevoegt, vind u onderaan de detail pagina een knop "Camera Type". Wanneer u hier op tikt krijgt u de standaard ondersteunde camera's te zien. Wordt uw camera niet ondersteund? Dan is het goed mogelijk dat uw camera wel toe te voegen is als "Custom". U dient dan wel het directe pad naar het live-beeld van de camera te weten. Indien u dit niet weet, neemt u dan contact op met onze supportafdeling.

Is de camera online?
Controleer of de camera aan staat en bereikbaar is. Wanneer dit het geval is, probeer dan via Safari op de iPhone de camera te benaderen.

Heeft u het juiste adres van de camera ingevoerd?
Controleer of u in de instellingen van NetcamViewer Mobile, het juiste adres heeft ingevoerd. U hoeft geen "http://" in te voeren, dit wordt automatisch toegevoegd.

Heeft u het juiste gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd?
Controleer of u bij de instellingen de juiste gegevens voor gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevoerd. Vaak zijn gebruikersnamen en wachtwoorden hoofdlettergevoelig.

Mocht de camera na het controleren nog niet werken, neem dan contact met ons op. Vermeld hierbij ook het type camera dat u wilt toevoegen.

on donderdag januari 26 by Super User
Was this helpful?